Türkiye'de her üç yetişkinden birinin obezite hastası olduğu ve toplamda yaklaşık 20 milyon kişinin sadece %1’den azının tedavi gördüğü tahmin ediliyor.1
Ne yazık ki, Türkiye %32,1 oranındaki obezite prevalansı ile
Avrupa'da en yüksek prevalansa sahiptir.2
Obezite, kalp hastalığı, tip 2 diyabet ve bazı kanser türleri dahil
olmak üzere yaklaşık 200 sağlık komplikasyonu ile ilişkilidir3
Türkiye'de 2009-2021 yılları arasında, fazla kilolu olma ve obez
olma ile, obezite tanısı ile tedavi alıyor olması durumlarına ait
yapılan çalışmada belirlenen trend kullanılarak, gelecek 30 yıl için
mevcut obezite hızı ve bu hızda oluşabilecek %5 değişikliğin etkileri
araştırılmıştır. Enflasyon değişiklikleri dikkate alınmaksızın obezite
hızında oluşabilecek %5 'lik bir azalmanın 30 yıl içinde 607 milyar TL
tasarruf sağlayacağı öngörülmüştür. Bu rakam GSYH'nin %0,3'ü olan
yıllık 20 milyar TL'ye karşılık gelmektedir.4
Novo Nordisk olarak, obezite ile yaşayan bireylerin ihtiyaçlarını
karşılayabilecek sağlık hizmetleri çözümleri getirerek Türkiye'deki
bu önemli sağlık sorunuyla mücadele etmeye ve çözmeye
kararlıyız.
Dijital olarak entegre edilmiş sağlık ekosistemleri geliştiren,
kusursuz bir hasta deneyimi ve yolculuğuna yönelik çaba gösteren ve
Türkiye dinamiklerini ve koşullarını bilen tüm start-up'ları ve
scale-up şirketleri tekliflerini sunmaya davet ediyoruz.
1. Satman I et al., Eur J Epidemiol (2013) 28:169–180
2. https://gateway.euro.who.int/en/themes/obesity-physical-activity-and-nutrition/. Yuen M., Earle R., Kadambi N., et al. A systematic review and evulation of current evidence reveals 195 Obesity – Associated Disorders (OBAD). The obesity scoiety 2016 abstract book 2016:92
3. Prof. Dr. Simten Malhan,Prof. Dr. M. Ergun Oksuz; Turkiye'de Obezitenin Maliyet Yükü
Novo Nordisk, sorunsuz bir hasta deneyimi sunmak için işin kapsamına ve gerekli kaynaklara bağlı olarak bir başlangıç veya büyüme için özsermaye dışı finansman sağlayacaktır.
Seçilen start-up, obezite yönetiminde lider olan global sağlık şirketi Novo Nordisk ile yakın bir şekilde çalışmaya başlayacaktır. Proje uygulaması sırasında hem yerel hem de bölgesel olarak medikal, pazarlama ve dijital ekiplerle yakın çalışacaksınız.
Novo Nordisk global ve bölgesel ekipleri ile daha fazla işbirliği yapma fırsatı.