Türkiye'de her üç yetişkinden birinin obezite hastası olduğu ve toplamda yaklaşık 20 milyon kişinin sadece %1’den azının tedavi gördüğü tahmin ediliyor.1
Ne yazık ki, Türkiye %32,1 oranındaki obezite prevalansı ile Avrupa'da en yüksek prevalansa sahiptir.2
Obezite, kalp hastalığı, tip 2 diyabet ve bazı kanser türleri dahil olmak üzere yaklaşık 200 sağlık komplikasyonu ile ilişkilidir3
Türkiye'de 2009-2021 yılları arasında, fazla kilolu olma ve obez olma ile, obezite tanısı ile tedavi alıyor olması durumlarına ait yapılan çalışmada belirlenen trend kullanılarak, gelecek 30 yıl için mevcut obezite hızı ve bu hızda oluşabilecek %5 değişikliğin etkileri araştırılmıştır. Enflasyon değişiklikleri dikkate alınmaksızın obezite hızında oluşabilecek %5 'lik bir azalmanın 30 yıl içinde 607 milyar TL tasarruf sağlayacağı öngörülmüştür. Bu rakam GSYH'nin %0,3'ü olan yıllık 20 milyar TL'ye karşılık gelmektedir.4
Novo Nordisk olarak, obezite ile yaşayan bireylerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek sağlık hizmetleri çözümleri getirerek Türkiye'deki bu önemli sağlık sorunuyla mücadele etmeye ve çözmeye kararlıyız.
Dijital olarak entegre edilmiş sağlık ekosistemleri geliştiren, kusursuz bir hasta deneyimi ve yolculuğuna yönelik çaba gösteren ve Türkiye dinamiklerini ve koşullarını bilen tüm start-up'ları ve scale-up şirketleri tekliflerini sunmaya davet ediyoruz.
1. Satman I et al., Eur J Epidemiol (2013) 28:169–180
2. https://gateway.euro.who.int/en/themes/obesity-physical-activity-and-nutrition/. Yuen M., Earle R., Kadambi N., et al. A systematic review and evulation of current evidence reveals 195 Obesity – Associated Disorders (OBAD). The obesity scoiety 2016 abstract book 2016:92
3. Prof. Dr. Simten Malhan,Prof. Dr. M. Ergun Oksuz; Turkiye'de Obezitenin Maliyet Yükü
Novo Nordisk, sorunsuz bir hasta deneyimi sunmak için işin kapsamına ve gerekli kaynaklara bağlı olarak bir başlangıç veya büyüme için özsermaye dışı finansman sağlayacaktır.
Seçilen start-up, obezite yönetiminde lider olan global sağlık şirketi Novo Nordisk ile yakın bir şekilde çalışmaya başlayacaktır. Proje uygulaması sırasında hem yerel hem de bölgesel olarak medikal, pazarlama ve dijital ekiplerle yakın çalışacaksınız.
Novo Nordisk global ve bölgesel ekipleri ile daha fazla işbirliği yapma fırsatı.