Uyum Destek Hattı, Novo Nordisk Yönetim Kurulu'nun bir parçası olan Denetim Kurulu'na aittir ve bu kurul tarafından izlenmektedir.
Novo Nordisk'in bir çalışanıysanız, endişenizi yerel yönetim, yerel hukuk veya İK personeli aracılığıyla bildirmeniz teşvik edilir. Bu bir seçenek değilse, aşağıda belirtilen seçenekleri kullanabilirsiniz.
İş Etiği, Muhasebe sorunları ve Dolandırıcılık, Novo Nordisk Tarzı, Potansiyel Kişisel Veri İhlalleri, Kalite veya Novo Nordisk'e yönelik yasal riskler ve/veya diğer ciddi riskler içeren diğer konularla ilgili konular Uyum Destek Hattı'na bildirilmelidir. Hangi endişelerin rapor edilebileceğine dair örnekleri aşağıda bulabilirsiniz.
Lütfen Etik ve Uyum Destek Hattı'nın; müşteri şikayetleri, yan etkiler veya sahte ürünler gibi konuların bildirilmesi için kullanılmaması gerektiğini unutmayın. Bu tür sorunları bildirmek için lütfen sol menüdeki bağlantıları kullanın.
Örnekler arasında uygunsuz satış ve pazarlama faaliyetleri, uygunsuz faydalar sağlama veya alma, uygunsuz ürün numunesi, müşterilerle veya üçüncü taraflarla uygunsuz ilişkiler ve uygunsuz hasta etkileşimleri sayılabilir.
Örnekler arasında bir çalışana karşı ciddi ve adil olmayan muamele, yönetimin geniş çaplı yanlış davranışı veya misilleme sorunları yer alır.
Örnekler arasında hileli mali tablolar, eksik şirket içi kontroller, evrakta sahtecilik ve NN varlıklarının kötüye kullanımı veya hırsızlık sayılabilir.
Bir ihlali, telefon veya çevrimiçi olarak Etik ve Uyum Destek Hattı'na bildirmek mümkündür.
Uyum Destek Hattı üçüncü bir iş ortağı tarafından işletilir ve bildirimde bulunan kişi anonim olmayı seçebilir. Ancak tüm bildirimde bulunanları kendilerini tanıtmaya teşvik ediyoruz, böylece raporu daha iyi araştırabilir ve bir soruşturma sırasında rapor eden kişiyle iletişimi sürdürebiliriz.
Daha fazla bilgi almak ve ilgili telefon numaralarını öğrenmek için lütfen Uyum Destek Hattı raporlama portalına gidin.
Bağlantıyı açarken sağ üst köşedeki birden fazla dil arasından seçim yapabilirsiniz. Herhangi bir durumu telefonla bildirirken, lütfen temsilcinin aramanıza yanıt vermesi için bir süre bekleyebileceğinizi aklınızda bulundurun.
Bir vakayı telefonla veya çevrimiçi olarak bildirdiğinizde, özel bir vaka numarası alacaksınız ve ilgili bir parola oluşturmanız istenecektir.
Bu bilgilerle, vakanızın durumunu kontrol edebilir, raporunuzda herhangi bir soru olup olmadığını görebilir ve ek bilgi verebilirsiniz.
İyi niyetle bildirimde bulunan veya bir soruşturmaya katılan kişilere karşı ayrımcılık veya misilleme yapılmasına tolerans göstermeyiz. Bildirimde bulunduğunuz için veya bir soruşturmaya katıldığınız için size misilleme yapıldığını düşünüyorsanız, derhal Uyum Destek Hattı ile iletişime geçmelisiniz. Bu tür raporlar gizli olarak soruşturulacaktır.
Uyum Destek Hattı Danimarka Kopenhag merkezlidir. Bu nedenle, bu tür bildirimlerin yapılması ile ilgili Danimarka ve Avrupa Birliği kısıtlamalarına tabidir.